Około pół miliona złotych wydadzą Polskie Linie Kolejowe (PLK) na dokumentację rewitalizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 229 Lębork – Nowa Wieś Lęborska.

Po 2023 roku województwo pomorskie chciałoby kontynuować inwestycje kolejowe na swoim terenie. W ramach prac przygotowawczych dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego powstanie dokumentacja dotycząca możliwości wydłużenia biegu pociągów elektrycznych do Nowej Wsi Lęborskiej.

Ostatniego dnia kwietnia PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie opiewającym na 861 tys. zł brutto. Najtańszą (niecałe 400 tys. zł) złożyło konsorcjum Infra CD i Instytutu Kolejnictwa, ale nie przedstawiło informacji na temat skrócenia terminu realizacji – PLK ma zamiar go interpretować. Pozostałe oferty złożyły DS Consulting (855 tys.), WYG (599 tys.), BBF (579 tys.) oraz Multiconsult (692 tys.). 

Miejscowość licząca 2200 mieszkańców, leży zaledwie 3 kilometry na północ od centrum Lęborka i 4 kilometry od stacji kolejowej Lębork. Przez Nową Wieś przebiega linia 229, którą latem kursują sezonowe pociągi regio z Lęborka do Łeby i sezonowe pociągi dalekobieżne z głębi kraju do Łeby.

Na zlecenie urzędu marszałkowskiego i za pieniądze w głównej mierze pochodzące z Unii Europejskiej, PKP PLK chce wykonać studium wykonalności dla projektu pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork – Nowa Wieś Lęborska”. Zrealizowanie elektryfikacji na tym odcinku pozwoliłoby na wydłużenie elektrycznych pociągów SKM Trójmiasto z Lęborka do Nowej Wsi i na ich zatrzymanie na przystanku Lębork Nowy Świat. Lębork, w którym kilka lat temu zbudowano przystanek Lębork – Mosty, zyskałby więc namiastkę kolei aglomeracyjnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here